• وبلاگ : مدرسه راهنمايي علويه قهدريجان
  • يادداشت : ولادت
  • نظرات : 0 خصوصي ، 7 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + فرزانه هاديان اكبر 

    فوتبال

    (به انگليسي: football) يا soccer ورزشي است تيمي که در آن دو گروه يازده نفره در مقابل هم بازي مي‌کنند
    + فرزانه هاديان اكبر 

    پيدايش بسکتبال

    تاريخچه بسکتبال زادگاه بازي بسکتبال آمريکاست . اين بازي در اوايل پاييز سال ???? ميلادي توسط شخصي به نام جيمز ناي اسميت پايه ريزي و ابداع شد . اما ، از قرن‌ها پيش در ميان ساکنان نقاط مختلف قاره آمريکا ، به ويژه آمريکاي مرکزي و جنوبي انواعي از بازي و مسابقه رايج بوده که کم و بيش به بسکتبال شباهت داشته‌است .سابقه تاريخي در کشور آرژانتين ، نوعي بازي سنتي و قديمي در ميان گله دار‌ها متداول است که آن را (پاتو) (PATO) مي‌نامند . در اين بازي ، دو تيم سوار بر اسب در مي‌داني وسيع به تاخت و تاز مي‌پردازند و هر تيم کوشش مي‌کند توپي را که شش حلقه (مانند دستگيره) بر بدنه آن هست ، با پرتاب کردن و پاس دادن به ياران خودي ، به آن سوي ميدان برساند و از حلقه و توري سبدي که در انتهاي ميدان بر روي ستوني چوبي نصب شده ، عبور دهد . اين بازي تا حدي شبيه بسکتبال است اما شباهت بازي پوک تاپوک با ورزش بسکتبال بيش از پيش است . پوک تاپوک ، در ميان اقوام متمدن قاره آمريکاي جنوبي و مرکزي رواج بسيار داشت به ويژه اقوام مايا و تولتک (در ناحيه مکزيک کنوني) اين بازي را کهن با توپ و حلقه‌هاي ثابت در مي‌داني وسيع انجام مي‌شد ، با علاقه و هيجان زيادي برگزار مي‌کردند .تولد ورزشي به نام بسکتبال جيمز ناي اسميت يک پزشک کانادايي بود که با ايالات متحده آمريکا مهاجرت کرد و تابعيت آن کشور را گرفت . در سال ???? يعني زماني که دکتر ناي اسميت در دانشگاه ورزش اسپرينگ فيلد (واقع در ايالت ماساچوست آمريکا) درس مي‌داد ، رئيس دانشگاه از او خواست ورزشي ابداع و اختراع کند که دانشجويان بتوانند در فصل زمستان در سالن به آن بپردازند تا آمادگي جسماني خود را براي پرداختن به مسابقات مي‌داني فوتبال ، هاکي و بيسبال ، در فصل بهار و تابستان حفظ کند .

    + فرزانه هاديان اكبر 

    تاريخچه ورزش هندبال

    تاريخچه هندبال در جهان طبيعي است که انسان مهارتهاي دست را بيشتر از مهارتهاي پا به نمايش مي گذارد . گروهي هندبال را مثل ورزشهايي چون بوکس- کشتي و دو از رشته ها ي سنتي المپيک مي دانند. «هومر»...

    تاريخچه هندبال در جهان
    طبيعي است که انسان مهارتهاي دست را بيشتر از مهارتهاي پا به نمايش مي گذارد .
    گروهي هندبال را مثل ورزشهايي چون بوکس- کشتي و دو از رشته ها ي سنتي المپيک مي دانند. «هومر» شاعر و مورخ يوناني در اثر خود«اوديسه» از ورزش هندبال بنام «اورانيا » يادکرده است . درمقبره اي مربوط به سال 600 ق. م در شهرک تاريخي «ديپلون» نزديک به آتن جملاتي درمورد توپ بازي با دست به چشم مي خورد. در کاوش هاي باستانشناسي در تمدن هاي اوليه که در کرانه هاي رود نيل انجام گرفته نشان مي دهد بازيهاي توپي منحصراً با دست انجام مي شده .
    در قرن سيزدهم ميلادي اين بازي بنام « کچ بال » شهرت داشته و مسابقات آن بين شواليه ها متداول بوده است اما به نظر مي رسد که اين بازيها که با توپ و توسط دست انجام مي شده با هندبال کنوني متفاوت بوده.
    + فرزانه هاديان اكبر 

    واليبال

    بازي ايتاليا و روسيه در سال 2005

    واليبال يکي از رشته‌هاي ورزشي جهاني است که شهرت جهاني خود را مرهون مسابقات المپيک ???? توکيو است.واليبال در سال ???? از کشور آمريکا شروع شد، ولي انجمن آماتوري واليبال انگليس و ايرلند شمالي در سال ???? تلاش در شناساندن اين ورزش به جهانيان کردند. اين ورزش در مدارس و باشگاه‌ها پيشرفت شاياني نموده است و همچنان که مردم سعي در شناساندن آن مي کنند به شدت رو به ترقي و تکامل مي‌باشد. واليبال براي تمام گروه‌هاي سني مناسب بوده. در مورد اجراي بازي بايد گفت که احتياج به فضاي کمي داشته و وسايل آن که شامل توپ و تور مي‌باشد گران نيستند. در هنگام بازي پرورش فيزيکي خارق‌العاده‌اي را براي بازيکنان فراهم نموده و در نوع خود جز يکي از مهيج‌ترين بازي‌ها محسوب مي‌شود.